Pilates Bratislava

pilates bratislavaPilates je pomalé cvičenie, ktoré kladie dôraz na správne dýchanie, uvedomenie si potrieb vlastného tela a plynulosť pohybov. Zmierňuje a pomáha odstraňovať bolesti chrbta a problémy s tým spojené. Pomáha získať pevné, dlhé a štíhle svaly, predovšetkým v chúlostivých partiách – brucho, stehná a paže. Celkovo postavu vyformuje, čím celá postava získava na elegancii. Učí správnemu držaniu tela a tiež ako efektívne a prirodzene pracovať s telom. Pri cvičení dochádza k zapojeniu svalov za pomoci dychovej kontroly. Je dôležité, aby všetky pohyby vychádzali zo svalov centra sily tzv. “power house” (svalov brucha, bedier a panvového dna). Pilates spevňuje svaly, rozvíja silu, ohybnosť, rovnováhu, koordináciu a dýchanie.

História.

Joseph Pilates, zakladateľ metódy, rád zdôrazňoval, že vymyslel techniku cvičení, ktorá predbehla svoju dobu o 50 rokov. Metóda cvičení Pilates sa z jedného newyorského štúdia, ktoré navštevovali prevažne profesionálny tanečníci, rozšírila po celom svete a vyvinula sa v metódu cvičení, ktorá je vhodná pre všetky vekové kategórie

Cvičenie Pilates je určené pre:

  • všetky vekové kategórie,
  • ľudí s nadváhou,
  • tehotné ženy,
  • ženy po pôrode,
  • pre ľudí so sedavým zamestnaním,
  • pre tých, ktorí z nejakého dôvodu nemôžu vykonávať pohybové aktivity zaťažujúce kardiovaskulárny systém,
  • pre športovcov ako doplnok, predovšetkým tam, kde je zanedbávaná zložka strečingu a zapájanie hlbokých svalov, napr. hokej, veslovanie, atletika, basketbal vrátane športov s jednostranným zameraním, napr. golf, tenis, kanoistika atď.,
  • pre tých, ktorí chcú posilňovať váhou vlastného tela a získať pevné, štíhle svaly,
  • každého, kto má chuť cítiť sa dobre.

 Účinky a výhody Pilates:

  • výrazne zvyšuje ohybnosť a flexibilitu,
  • posilňuje a tvaruje svaly, hlavne brušné, chrbtové, paží, stehien bez veľkého nárastu svalovej hmoty,
  • uvoľňuje, zosilní a zlepší funkčnosť kĺbov, hlavne bedrových, ramenných a kolenných,
  • zlepšuje držanie tela a odbúrava bolesti chrbta,
  • zlepšuje koncentráciu, koordináciu a rovnováhu,
  • pôsobí pri prevencii inkontinencie a je vhodnou pohybovou aktivitou pri osteoporóze.

Ponuka skupinových cvičení Pilates Bratislava:

PONDELOK

17:00 – 18:00 DOM KULTÚRY KRAMÁRE (začiatok 12.9. 2016, KURZ JE OBSADENÝ, kurz vedie Janka)
18:15 – 19:15 DOM KULTÚRY KRAMÁRE (začiatok 12.9. 2016, KURZ JE OBSADENÝ, kurz vedie Janka)

UTOROK

17:00 – 18:00 DOM KULTÚRY KRAMÁRE (začiatok 13.9. 2016, KURZ JE OBSADENÝ, kurz vedie Renátka)

ŠTVRTOK

19:00 – 20:00 DOM KULTÚRY KRAMÁRE (začiatok 22.9. 2016, KURZ JE OBSADENÝ, kurz vedie Ľubka)